Име - Сков Яркен
първостепенен герой
раса и произход- получовек-полуелф. Баща му велик тъмен маг, а майка му - Силтари-ин-Нинкуе
Възраст - видимата е четеридесет и две. На тази вързаст е от... много време!
Статус - бивш светец на мрака, отръкъл се от него и обърнал се към учението на елфите за "Танцуващото Равновесие".
1)
Външен вид (съвпада като текст с описанието ми на Терем Харт в Даная. Няма проблеми, защото това е извънигрово описание):
Походката и поддържаната му физика създават усещането, че е по-млад от своите четеридесет и две години. Впечатление, което се подсилва от факта, че е добре сложен, малко над средния ръст.
Има тъмночервена , къса коса, широко чело, по което са започнали да се появявят бръчки, прав, типично "гръцки" нос, леко скулесто лице, малки, прилепнали уши и свити навътре устни - горната почти напълно.
Оставил си е брада по протежението на челюстта, с леко разширение под долната устна. В долната част на челото, точно между веждите, има татуирана буквата " m ", с крайно ченгелче, което извива и преминава в острие. Това е знака на скорпиона, който в южните земи се смята за носител на самоубийството и пароксистичното чувство. Имал е хилядолетия, за да махне този знак, но не го е сторил, защото е разбрал, че миналото не се заличава, като го забравяш. Също така, заради досега с Първичния Мрак, очите му са останали изцяло черни - без ириси и бяло.
http://elfwood.lysator.liu.se/art/l/o/lovendahl/scorpio.jpg.html 2)
Характер: От невръстна възраст в него се борят безграничното и безбрежно равновесие на елфическата душа с вечната неудовлетвореност на човешката му половина. Мракът, родил се в него заедно с бащиното семе, допълнително го тласкал към търсенето на могъщество на всяка цена... И само вродения стремеж към цялостност, вродената мъдрост на елфическата му половина или пък самата Съдба са го накарали да се отрече от Съвършенството на Мрака* в името на живота. Понастоящем е добър и състрадателен човек, макар и да носи едно страховито, безкомпромисно чувство за справедливост. Единственото, което го спира да прекроява света по неговите си предствави за правилно и нередно, е чувството на емпатия, което е развил заради способността "Цялостност и Едновременност"
4)
История - в кратката си младост, изпълена с насилие и стремеж към съвършенство и мощ, Сков достига до измеренията "под" Шибалба. В следващите три века (абсолютно измерено време) успява да стигне до "Езерото от Мрак" и да го преодолее като препятствие, изправяйки се лице в лице с тъмната страна на Фаетон, със Сянката на Слънцето. Получава абсолютно могъщество, ограничено от простичкия факт, че абсолютното зло ражда абсолютно страдание, а то създава истинските светци на светлината.
Не се знае колко време е прекарал в състояние на нирвана, но в един момент се е отказал от нея и от силата на мрака - завърнал се е във веществения свят, освободен от всякаква свръхестествена мощ. Опитва се да живее като обикновен човек, но не се получава - създава семейство, което постепенно се отчуждава от него. Тогава той извършва пътешествие на изток и след 1563 години раздяла се вижда с майка си - Силтари-ин-Нинкуе (Сияещата в белота). Тя го обучава в "Танцуващото равновесие" и му предава основите на онова, което елфите наричат цивилизовано, етично поведение.
За негова жалост това не е края на превратностите в живота му - при едно от скитанията си намира пръстен с изумителна красота. Той го взима и това се оказва грешка, която почти го погубва - пръстенът събужда в него предишната жажда за могъщество. Духовната битка между Сков.... и Сков е толкова тежка, а и пръстенът я усложнява допълнително в такава степен, че в един момент губи разсъдъка си.
Скита със седмици из пустинята в източната част на средните земи, гърчейки се между новопридобитата мъдрост и жаждата за знания, умения, власт, всемогъщество.... и тогава идва просветлението. Отделя мрака в себе си във вид на меч. Оръжието е въплътената тъмна страна на самия Сков Яркен, но освен това то съсредоточава в себе си и Мрака от околното пространство. Парадоксално, но всъщност съвсем логично това съсредоточаване на Мрака в меча причинява светлина - острието е черно, но в същото време свети с чиста, бяла светлина.
Свойствата на оръжието били странни - то било част от Сков Яркен и в същото време нещо отделно. Поглъщало в себе си всички неблагоприятни енергийни въздействия и наранявало не само тялото, но и енергийната структура на жертвата и дори самата и душа. В същото време тъмната страна на Яркен, затворена в меча, се опитвала непрекъснато да го обсеби. Той й устоявал, като пропускал гръмотевичния й шепот през и отвъд себе си - съсредоточен до там, че едновременно го възприемал и отхвърлял. И въпреки това опасността оставала - винаги имало риск меча да го обсеби - особено ако си позволява поведение, което е двусмислено от етична гледна точка.
След като създал меча си, Яркен успял да се оттърси от пръстена и го захвърлил в пещера някъде из пустинята. Открил обаче, че Меча се съчетава добре с учението за "Танцуващото Равновесие"(а също така, че точно това оръжие винаги е на една ръка разстояние от него където и да го оставя). Заради опасността да бъде обсебен от меча си обаче, останал в пустинята, отдавайки се на медитация и тренировки по бойни изкуства. Този последен период продължил 3524 години и накъде по средата му постигнал "Целостта и Едновременността".
За тези три хиляди и половина години е обучил само няколко ученика как да създават такива мечове - причината е, че искал от адептите следното:
да го намерят сред пустинята, да са с чисти сърца и вече да са постигнали огромен напредък в "Танца на Равновесието", бойните изкуства и "Целостта и Едновременността". Това е ограничил броя на потенциалните ученици до изключително малка бройка.
---------------------------
*Съвършенството на Мрака - от чисто философска гледна точка става въпрос за онова, което се получава в душата на човека, когато.... когато се опита да приложи на практика концепцията за СвръхЧовека.
Защото ценността на едно нещо е във взаимовръзките, които има с останалата вселена, а не поради някаква абсолютна, иманентна ценност. Тоест грешката не е на Ничше, а на християнското мислене изобщо.... но това е друга тема....